Így fejleszd üzletedet, avagy az informatika jövője

Nemrég olvastam egy cikket, amiben azt állították, az informatika, a gazdaság és a munkaerőpiac jövője az emberközpontúság, ahol inkább az „emberektől embereknek” elv érvényesül, így az olyan megoldások az irányadóak, amelyek a felhasználói igényeket zökkenőmentesen szolgálják ki.

Az Accenture idei jelentéséből szemezgetve íme azok a trendek, amelyek kulcsszerepet játszanak a digitális gazdaságban való boldoguláshoz. Lássuk, melyek ezek:

1. Az AI gondolkodik helyettünk

A mesterséges intelligencia (AI) korunk egyik legfontosabb tényezője. A Fujitsu megbízásából a Pierre Audion Consultants független kutatócég arról készített felmérést, hogy a mesterséges intelligencia hogyan határozza majd meg a jövő munkahelyét. Prognózisuk 2025-ről szól, amikor az AI már nagyban támogatja a cégek életét. Hogyan? Például az irodában a dolgozókat dinamikusan rendeli íróasztalokhoz azok közelében, akikkel a leggyakrabban kell kommunikálniuk, kezeli a naptárt vagy elvégzi a feladatok napi ütemezését. Sőt, egyfajta digitális asszisztensként lefoglalja az üzleti utakat, segít az útvonaltervezésben a forgalmi dugók elkerüléséhez, vagy időben és térben korlátlan hozzáférést ad az adatokhoz, rendszerekhez. Az AI előretörésével a vállalatok jobban megértik majd ügyfeleiket, és képesek lesznek az igény felmerülésekor vagy akár már azelőtt kiszolgálni őket. Cégvezetőként tehát azt gondolom, az ügyfélkiszolgálás kulcsa az ember és a gép közötti összhang tökéletesítése lesz.

2. A kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság (AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése a legmodernebb technológiákkal, ami képes arra, hogy kiküszöbölje az emberek közötti távolságot, és hatékonyabbá tegye az információk megszerzését. A megkérdezett vezetők 27 százaléka szerint úttörő megoldás ez a vállalatok életében is, ám napjainkban még a technikai korlátok lebontása zajlik. Arra már van lehetőség, hogy VR túrákon vegyünk részt egy-egy eszköz segítségével, de vajon képes lesz új munkahelyi környezetet is teremteni a jövőben? Egyes források szerint a kiterjesztett valóságnak számos üzleti alkalmazása várható, kezdve a látványos munkahelyi továbbképzésektől, az új típusú informatikuson át, a kibővített világban folytatható konferenciákig, ami amellett, hogy nagyon izgalmas, még az utazás költségeit és idejét is kiküszöböli. De tervezik már a virtuális irodahelyiségeket is, aminek köszönhetően úgy dolgozhat otthonról az ember, hogy közben végig egy virtuális irodában „ül”. Ez azért elég menő, nem?

3. Adatbiztonság

Egy cikk szerint a jövőben az IT legnagyobb kihívása a biztonság lesz. Tapasztaljuk, hogy az üzleti tevékenység adatvezéreltebb, mint valaha, ám a manipulált adatok nemcsak az üzleti életet veszélyeztetik, de jelentős hatással lehetnek a társadalomra is. Gondoljunk csak a tavalyi WannaCry nevű zsarolóvírusra, vagy az amerikai elnökválasztásra, amiről még ma is folynak a találgatások, vajon érintettek-e az ügyben kiberbűnözők. Talán ezek után nem meglepő, mennyire fontos a biztonsági rések folyamatos ellenőrzése, és az adatok biztonságos tárolása, ami a jövő egyik legnagyobb kihívása is egyben. Napjainkban talán a felhő alapú tárolás az egyik lebiztosabb módja az adatok tárolásának. Persze ez sem feltörhetetlen, de egy felhő alapú vírusírtóval már a legkülönfélébb támadásokkal szemben is fel lehet venni a harcot. Némelyikük már arra is képes, hogy az eszközkompatibilitási problémát is jelzi, azaz ha folyamatosan monitorozzák az éppen futó folyamatokat.

4. Intelligens rendszerek létrehozása

Milyen lehet egy robotikus üzleti környezet?  A vállalatoknak ki kell terjeszteniük infrastruktúrájukat. Egy 2017-es kutatás szerint a megkérdezettek 74 százaléka ismerte be, hogy vállalata teljesen új, digitális iparágakban jelent meg, amelyek pontos meghatározásával még hadilábon állnak. Ahhoz, hogy elboldoguljunk, le kell fektetnünk a most születő iparágak szabályait és szabványait. Emellett megemlíteném még az üzletiintelligencia-szoftvereket is, amelyek bár nem mondják meg a döntéshozónak, hogy mit kell tenniük vagy mi történik, ha egy bizonyos utat választ, de az adatok elemzésének egy olyan módját nyújtja, ami rávilágít a trendekre, sőt, a mélyebb üzleti összefüggésekre is. Kell ennél több?

A fentiek alapján úgy tűnik, a technológia szükséges velejárója az üzletfejlesztésnek, éppen ezért vezetőként már a meglévő üzleti folyamatokat és szolgáltatásokat is újjá kell építeni, és az új platformokra adaptálni őket. Ráadásul a jövő technológiáinak beszerzését már meg is tudod finanszírozni Rentasystem tartósbérlettel. Te hol állsz ebben a folyamatban?

 

Érdeklődés
Kollégáink hamarosan visszahívják!
Letöltés