A kreativitás az üzletfejlesztési stratégia része lett és nem csak a kreatív ügynökségeknél

Nemcsak a kutatás-fejlesztésben, de az egyszerűbb, napi feladatokban is egyre nagyobb a szükség az új, egyedi gondolatokra. Az Adobe and Forrester tanácsadó cég kutatása szerint a cégek 82%-a erősen hisz a kreativitás és a cégnövekedés közti kapcsolatban, és azok a cégek, akik nagyobb teret adnak a kollégák kreativitásának, sikeresebbek is!

Épül a kreatív gondolkodáson alapuló cégmodell

A kreativitás leggyakrabban a marketing, a kommunikáció és a design osztályok sajátja, de ha megpróbálunk nem ragaszkodni a konvenciókhoz, gyorsan rájöhetünk, hogy a cégünk minden területének szüksége van egyedi gondolatokra. A kreativitás az új „game changer”, ez különböztethet meg minket a konkurenciától. Mike Mansbach, a BlueJeans Network igazgatója szerint már régóta nem csak az eladásban és a marketing kampányokban segít a kreativitás, hanem a cég filozófiáját és kultúráját is meghatározhatja.

Mire van szüksége a saját csapatunknak?

Ez eddig jól hangzik, de hogy lehet a kreativitást serkenteni? Hiszen nem várhatjuk el a kollégáinktól, hogy egy csapásra kreatívabbak legyenek, csupán attól, hogy rájuk szólunk. Elég furcsán néznének rám, ha így tennékJ. Még a leginnovatívabb munkakörnyezetben is csak megfontolt és óvatosan táplált változásokkal lehet elérni a kreativitás maximalizálását. A legfontosabb a saját csapatunk megismerése, és minden egyes tagjának feltérképezése. Ahhoz, hogy ők kreatívabbak legyenek, ismernünk kell a személyiségüket és a munkastílusukat is, sőt, az irodák berendezése is nagyon fontos (erről itt írtam hosszabban).

A legfrissebb kutatások szerint a megkérdezettek több mint fele kreatívabbnak érzi magát, amióta kevesebb az irodai törvény! Több kiscsoportos brainstorming, minőségibb meetingek és az irodai szabályok enyhítése is hasznos lehet.

A kreativitás és az eredményesség közötti kapcsolat vitathatatlan, miképp az egyedi gondolkodás szükségessége is. A siker a kivitelezésben, a módszerekben és a csapatunk igényein múlik... Na jó, egy kicsit a stratégiánkon is. De az is a saját kreativitásunkon J. Mi is készülünk a következő nagy ötletre, amivel azonnal jelentkezünk.

Érdeklődés
Kollégáink hamarosan visszahívják!
Letöltés