A legfontosabb cégvezetői stratégiák 2018-ra

Cégvezetőként folyamatosan újítanunk és alkalmazkodnunk kell. Nem lesz ez másképp 2018-ban sem, miközben a piac által generált kihívások napról napra egyre nagyobbak. A trendkényszer egyre komplexebb tudásra kényszerít, és a technológiai fejlődés egyre gyorsabb. Az újítás igénye és az üzleti realitás közötti gyakran nehéz megtalálni a dinamikát, márpedig ez volna a legfontosabb. De mik azok a tippek, amiket 2018-ban is alkalmaznunk kell a hatékonyság fenntartásának érdekében? Lássuk mit kínál az új év!

Nem könnyű megjósolni, mit hoz a jövő, még akkor sem, ha az már az ajtónkon kopogtat. Vannak olyan stratégiai trendek, amelyek még a vártnál is fontosabbak lesznek, és vannak olyan technológiai újítások, amik soha sem forrnak ki legvégül. Összeszedtem 4 olyan tippet és stratégiai pontot, amiről úgy gondolom, hogy jövőre is kiemelten fontos helyen kezelendők.

1. Még többet kell foglalkoznunk a kollégáinkkal

A cégek és cégvezetők jövőre is folytatják az empátia erősítését. Ezt azonban nemcsak kifelé, de cégen belül is folytatni kell. Nem elég, ha csak az ügyfeleink látják meg bennünk az empátiát, a munkatársainknak is szüksége van egy igazi vezetőre. Egy nemrégiben közzétett kutatás szerint a cégen belüli kommunikáció megnövelése 20%-kal növeli a teljesítményt, miközben egy másik kutatás rávilágít, hogy a kollégák közti barátság 72%-kal növeli a céghez való elkötelezettséget. Ugyan továbbra is a technológia fejlesztések hozzák meg a termelékenységet, kollégáink elkötelezettsége, elégedettsége és teljesítménye rajtunk, cégvezetőkön múlik leginkább.

2. Új hullám a tanulásban

Az oktatás az egyik legdiszruptívabb piac, és miután egyre nagyobb az igény a továbbképzésekre és az individuális fejlődésre, így 2018-ban is a tanulás az egyik legfontosabb trend. Az USA-ban négy felnőttből három gondolja úgy, hogy az egyén felelőssége, hogy a saját munkafolyamatai elvégzéséhez való megfelelő tudással rendelkezik-e vagy sem. Ahhoz, hogy valaki sikeres legyen az üzleti életben, folyamatosan fejlődnie és tanulnia kell, és úgy látszik, hogy a munkaerő nemcsak igényli, de akar is tanulni! A munkáltatók így 2018-ban folytatják a költekezést, és még több tréninget és fejlesztő programot nyitnak. Az IBM kutatása szerint azonban ez pénzügyileg is megéri, hiszen a munkavállalók 84%-ka jobban teljesít a tréningek elvégzése után, és az USA-ban a cégek közel 70.000 dollárt spóroltak, és 10%-kal növelték a produktivitásukat a programok által!

3. Öregedő munkaerő

A munkaerő öregedése továbbra is aggodalomra adhat okot. A legjobb szakemberek a tapasztalataik által továbbra is lépés előnyben vannak, és a fiataloknak sokkal nehezebb felvennie a munkaritmust, mint azt elvártuk volna. A generalisták kikopóban vannak, és az új generáció sokkal inkább specialista lenne. A cégvezetőknek még várniuk kell a tisztújítással, és a gyakornoki programokra szánt összeget és munkaórákat meg kell növelniük 2018-ban.

4. A munkavállalói kiégés továbbra is aggodalomra ad okot

A munkavállalók továbbra is kiégésre panaszkodnak, miközben úgy érzik, hogy az átlagosan 47 ledolgozott munkaóra/hét-hez képest túl kevés jutalmat kapnak. Ugyan nem könnyű a konkurencia nyomásában, és az ügyfelek elvárásai is egyre magasabbak, de a munkavállalói elégedettséggel foglalkoznunk kell. A Right Management szerint az alkalmazottak több mint harmada továbbra is folyamatosan kap e-maileket a munkaidőn kívül is a menedzsmenttől, míg majdnem 10%-nak kell e-mailt olvasni szabadságuk közben is. A Kronos kutatása szerint a kiégés okai egyértelműen az igazságtalan bérezésben, az ok nélküli túlórákban, és a felesleges munkaidőn kívüli munkában keresendők. Ahhoz, hogy megakadályozzuk kollégáink kiégését, wellnes- és szabadidő programokkal, és teljesítmény arányú szabadsággal jutalmazhatjuk őket.

 

Érdeklődés
Kollégáink hamarosan visszahívják!
Letöltés