4+1 kulcs a gyors siker érdekében

A siker sokszor nem olyan nehezen elérhető, mint ahogy az tűnik. A lényeg, hogy tisztában legyünk az útvesztőkkel, és ne hátráljunk meg az első akadálynál. Bár semmilyen siker nem jön magától, de találtam néhány hasznos tippet, ami segíthet célod elérésében.

Néha előfordul velem is, hogy emlékeztetnem kell magam egyértelműnek tűnő dolgokra. Ilyenkor érdemes egy lépéssel hátrébbről szemlélni akár a saját cégünket is. Megnézni, hogy azt az utat követjük-e, amelyet szeretnénk. Netán tehetünk-e még valamit, hogy sikereket érjünk el? Íme, néhány trükk, amely elsőre talán kézenfekvőnek hangzik, ám érdemes őket átgondolni.

Alkalmazzuk a megfelelő embereket

Nélkülözhetetlen szempont, hogy vállalkozásunk növekedéséhez a megfelelő munkaerő is rendelkezésre álljon. Olyan emberekre lesz szükségünk a siker elérésében, akik vállvetve tudnak együtt dolgozni a közös célért. Az IBM Smarter Workforce Institute egyik tanulmányából kiderül, a munkavállalók legelégedettebb 25%-a rendkívüli 96%-os teljesítménnyel végzi feladatait, szemben a legkevésbé elégedett negyeddel, akik több mint 20%-kal rosszabb minőségben teszik ezt. De hogy milyen is egy tökéletes jelölt? Egy üzleti portál cikke szerint mindenekelőtt az intelligencia és a kreativitás a döntő, emellett nem árt, ha egy hatékony kommunikátorral állunk szemben, aki erős interperszonális készségek birtokában van. Az őszinteség és megbízhatóság pedig szinte alapkövetelmény.

Fókuszáljunk a piaci résre

A legtöbb vállalkozás életében az egyik legfontosabb út a sikerhez az, hogy megtalálják azokat a még feltáratlan piaci réseket, ahol ugyan jelentkezik a kereslet, de nincsen kínálat. Úgy gondolom, hogy az úgynevezett „niche” leginkább a kis- és középvállalkozásoknak ad profittermelési lehetőséget. Sokszor kérdezik tőlem is, hogyan lehetne „kitűnni a tömegből”, és ilyenkor mindig azt válaszolom, hogy keressenek egy olyan egyedi terméket vagy szolgáltatás, ami mindenekelőtt piacképes, majd keressék meg azt a piaci rést, ahol ez eladhatóvá válik. Ezután már csak a „hírverésről” kell gondoskodni, amit nyugodt szívvel rábízhatunk egy marketingügynökségre.

Tereljük figyelmünket az ügyfélélményre

Sokan sajnos még mindig nem tartják fontosnak, hogy az ügyfeleik igényeit figyelembe vegyék szolgáltatásaiknál. A minap olvastam a Forbes internetes hasábjain, hogy egy 2016-os kimutatás szerint a megkérdezett vállalatok 75%-a elsődleges célként tekinti az ügyfélélmény fejlesztését. Ezzel szemben viszont a megkérdezett ügyfelek mindössze 30%-a értett ezzel egyet. Ezt a jelentős különbséget mindenképp érdemes figyelembe vennünk, és csökkentésére törekednünk 2018-ban.

Legyünk innovatívak

A szakemberek többsége szerintem egyetért velem abban, hogy az innováció kritikus fontosságú a sikerhez vezető úton. Az Accenture nemrég készített tanulmánya arra is rámutatott, hogy a vezetők több mint 90%-a szerint, egy szervezet stratégiájának hosszú távú sikere az új ötletek kidolgozásának képességétől függ. Mielőtt azonban az innováció mezsgyéjére lépünk, fontos felkészültnek lennünk a kockázatkezelés terén is, mert már egy-egy apró hiba veszélybe sodorhatja az eredményeket. Azonban fontos különbséget tenni a jó és a rossz kockázatok között. Épp a napokban olvastam egy interjút Mike DeHetre-vel, egy nemzetközi biztosító vállalat termékfejlesztési igazgatójával. Röviden azt hangsúlyozta a Business News Daily riporterének, hogy a KKV szektorban nagyon kevés vállalkozás van biztosítva az adathalászatra, a munkavállalói adatok lopására, vagy bármely hasonló kibertámadásra.

Finanszírozzunk okosan

Természetesen nagy előny származhat abból, ha olyan finanszírozási formákat választunk, ami segíti mérlegünket is. Ilyen a tartósbérlet, amelynek piaca jelentős növekedésen megy keresztül jelenleg is. A tartós bérlet esetében milliós megtakarítást jelenthet az is, hogy míg egy lízing cég pusztán pénzügyi szolgáltató, addig egy tartós bérlettel foglalkozó társaság jelentős ár előnyöket élvez abból kifolyólag, hogy nagy mennyiségben vásárol. Autó vásárláskor ez 10-20% közötti kedvezményt is jelenthet, de egyéb szolgáltatások esetében is átlagosan 10-15% lehet a megtakarítás, amit a tartós bérlettel foglalkozó cég visszaforgat ügyfele számára.

Szemléljük tehát egy lépéssel hátrébbről is vállalkozásunkat, hátha találunk még módszereket a további sikeres úthoz!

Érdeklődés
Kollégáink hamarosan visszahívják!
Letöltés